
Hoe topic clusters en interne linkbuilding jouw sleutel tot succes kunnen zijn
Je website laadt inmiddels zo snel als de bullet train van Tokyo en je hebt met linkbuilding More More inmiddels al een een flinke bak aan
Krijg je binnenkort een nieuwe website of een nieuwe merknaam? Denk om je posities in Google! Jouw omzet via gratis bezoekers in Google zet je met een nieuwe website of een nieuwe merknaam op de tocht. Ontdek wat je kunt doen om deze waardevolle inkomsten te waarborgen met het live zetten van jouw nieuwe website!
Je gaat je website of webshop migreren naar een nieuw platform en/of template. Moet je je zorgen maken om SEOSEO is de praktijk van het optimaliseren van een website voor zoekmachines. Het gaat meestal om het verbeteren van de More? Het antwoord is volmondig: Ja! Je hebt na jarenlange inspanning hoge posities in Google opgebouwd op concurrerende zoekwoorden. De bezoekers in omzet die via de gratis weg naar je website komen liegen er dan ook niet om. Met een migratie loop je het risico dit in 1 klap te verliezen. Je kunt je er gelukkig tegen wapenen, hoewel je nooit garantie hebt. Daarnaast is het vrijwel onmogelijk om 0% te verliezen. Een dip van tussen de 5 en 10% is helaas onvermijdelijk.
Welke stappen kun je nemen om deze onvermijdelijke dip te minimaliseren? Ik vertel je er meer over.
We beginnen altijd eerst met een inventarisatie. Hierbij leggen we met name de focus op de urls. Als eerste brengen we alle urls van de website in kaart. Welke urls gaan wijzigen en welke pagina’s wil je afscheid van nemen. Daarnaast is het ook van belang om te kijken welke urls het belangrijkst zijn. Welke urls trekken de meeste bezoekers en welke bezetten de beste posities in Google?
Om een onvermijdelijke drop alvast te minimaliseren is het aan te raden alvast te starten met linkbuilding More op jouw belangrijkste pagina’s met een focus op de belangrijkste zoekwoorden. Ook al sta je strak bovenaan op jouw belangrijkste zoekwoorden. Sterker nog, juist dan. Deze, met veel moeite behaalde, nummer 1 positie wil je behouden. Met linkbuilding bouw je extra autoriteit op het zoekwoord op en loop je minder risico op een flinke drop in positie.
De SEOSEO is de praktijk van het optimaliseren van een website voor zoekmachines. Het gaat meestal om het verbeteren van de More waarde van de urls die gaan wijzigen of verwijderd worden wil je behouden. Dit doen we door een 301 verwijzing. Dit houdt eigenlijk in dat we iedere url gaan doorverwijzen naar de meest relevante url van jouw nieuwe website. Het is belangrijk om dit te doen voor alle url’s, en niet alleen de pagina’s die verkeer trekken of posities in Google bezetten. Ook afbeeldingen vergeten we hierbij niet. Met een 301 verwijzing zet je ongeveer 90 tot 96% (dit weten we uit ervaring) van de SEO waarde over naar de nieuwe url. Met de ontwikkeling van het Google algoritmeHet algoritme van Google is ontworpen om de meest relevante webpagina’s voor een gegeven zoekopdracht terug te geven. Het algoritme More kan dit in de toekomst wijzigen.
Wanneer er urls wijzigen is het belangrijk om te kijken naar de interne links. Interne (tekst) links hebben een enorme impact op SEO. Wanneer urls wijzigen zullen ook de interne links aangepast moeten worden. Wanneer je dit niet doet heb je op je nieuwe website straks alleen maar interne links die verwijzen naar een 301 redirect. Met iedere interne link heb je dan dus tot 10% SEOSEO is de praktijk van het optimaliseren van een website voor zoekmachines. Het gaat meestal om het verbeteren van de More waarde verlies.
Vaak wordt de vraag gesteld: “Moet ik wat met de meta titles en meta descriptions?”
Meta titles
Meta titles zijn een belangrijke ranking factor, dus het is goed om hier voorzichtig mee om te gaan van een SEOSEO is de praktijk van het optimaliseren van een website voor zoekmachines. Het gaat meestal om het verbeteren van de More perspectief. Ik raad daarom aan om dit niet ook nog op te pakken in de aanloop naar de migratie en livegang van de nieuwe site. Tenzij de noodzaak er uiteraard wel is omdat bijvoorbeeld je overgaat naar een nieuwe merknaam en dus een nieuw domein.
Meta descriptions
Meta descriptions zijn geen ranking factor en hebben dus geen invloed op jouw posities in Google. Wel hebben ze invloed op de click through rateClick-through rate (CTR) is het percentage mensen dat op een hyperlink klikt van het totale aantal mensen dat de pagina. Vanuit een SEO perspectief is er dus geen noodzaak om hier in de aanloop naar livegang direct wat mee te doen.
Deze stap kun je in sommige gevallen een beetje vergelijken met het opentrekken van een beerput waarbij je niet weet hoe diep de put is. Jouw web developers hebben als belangrijkste prioriteit namelijk het goed functioneren van de website en zullen niet een volledige focus op SEOSEO is de praktijk van het optimaliseren van een website voor zoekmachines. Het gaat meestal om het verbeteren van de More hebben. Ik werk daarom samen met jouw developers om jouw nieuwe website technisch ook voor zoekmachines te optimaliseren zonder daarbij in te leveren op functionaliteit.
Zodra de website migratie voltooid is en de nieuwe website live staat is het van belang als eerste weer een site audit te doen. Op deze manier kun je direct inspelen op “foutjes” die tijdens migratie ontstaan zijn. Bijvoorbeeld het vergeten om te zetten van een no-index tag. Maar ook het controleren of alle 301 redirects daadwerkelijk goed werken.
Vervolgens staat er een intensieve monitoring voor de deur. Het belangrijkste is om de posities van de website nauwlettend in de gaten te houden. Met name de posities van de belangrijkste urls uit de inventarisatie. Met het dagelijks monitoren van deze posities kun je snel inspelen op eventuele dalingen, bijvoorbeeld met linkbuilding More.
Alle urls wijzigen is 1 ding. Maar een verhuizing naar een compleet nieuw domein geeft nog weer een extra dimensie. In dit geval ga je over naar een nieuw domein welke in de meeste gevallen nog geen historie, autoriteit en waarde heeft bij zoekmachines. Naast alle bovenstaande stappen (denk met name ook aan de 301 redirects!!!) zijn er de volgende stappen te nemen.
De volgende vereisten zijn er om gebruik te kunnen maken van deze tool:
Er komt veel kijken bij een website migratie op SEOSEO is de praktijk van het optimaliseren van een website voor zoekmachines. Het gaat meestal om het verbeteren van de More gebied. En dat komt bovenop alles wat er buiten SEO om al bij komt kijken. Maar het is het zeker waard. Goede organische posities in Google leveren enorm veel gratis bezoekers op, dus deze zijn het zeker waard om zoveel mogelijk in stand te houden. Jouw concurrenten staan te popelen om deze posities in te nemen.
Je website laadt inmiddels zo snel als de bullet train van Tokyo en je hebt met linkbuilding More More inmiddels al een een flinke bak aan
De Core Web Vitals zijn door Google in het leven geroepen om de performance van jouw website te meten. Deze aspecten zijn met name bedoeld
Google heeft onlangs de verschillende soorten dalingen in organic traffic gecategoriseerd. Kom je een plotselinge daling tegen in Google Search Console of Analytics? Of heb
De 301 verwijzing, één van de belangrijkste wapens bij zoekmachine optimalisatieSEO is de praktijk van het optimaliseren van een website voor zoekmachines. Het gaat meestal
Hoi! Leuk dat je mijn website bezoekt. Ik gebruik cookies om voor jou de beste ervaring te creëren. Verder doe ik er niks spannends mee.