Content is King. Maar zonder autoriteit (De ‘A’ in Google E.A.T.) is het alsof je een Ferrari in de garage laat staan. Links vormen nog steeds een belangrijk fundament in hoeveel autoriteit zoekmachines aan jouw website toekennen. Noem het outreach, PR of Off-page SEO, uiteindelijk draait dit allemaal om autoriteit. Laat jij jouw Ferrari zien aan de wereld?

Linkbuilding strategie

Een analytische en en zoekwoordgerichte focus combineren met creativiteit in het realiseren en benaderen van websites. Dat is de sleutel tot een succesvolle linkbuilding strategie. Het creëren van top content die we extern publiceren zorgt vervolgens voor de juiste relevantie en context naar jouw website. 
 
Ik leg je uit hoe ik te werk ga.
linkbuilding

zoekwoorden en doelposities

We beginnen met jouw doelen. Heb je zelf al een idee van jouw belangrijkste zoekwoorden? Wat zijn je belangrijkste productgroepen of diensten? Ik voer vervolgens een zoekwoordonderzoek uit en kijk waar de kansen liggen en hoe zwaar de concurrentie is. Uit dit zoekwoordonderzoek kiezen stem ik samen met jou de eerste focuszoekwoorden af en schat in wat realistische doelposities zijn om in eerste instantie op te mikken.

Linkbuilding

Budget

Na het zoekwoordonderzoek maak ik een inschatting van het budget wat nodig is om jouw doelposities te behalen. Heb je toch meer te besteden? Dan kijken we welke zoekwoorden we er nog meer bij kunnen halen. 

Linkbuilding

Jouw website onder de loep

Het klinkt misschien gek maar ik ga eerst naar jouw website kijken. Backlinks van andere website hebben veel meer effect wanneer jouw website geoptimaliseerd is, dus analyseer ik van jouw website de SEO techniek en de content. Vaak kun je van tevoren al heel veel winnen door je eigen website aan te pakken. Wist je dat ook interne links enorm belangrijk zijn voor SEO?

Doelen

Linkbuilding

Outreach

De volgende stap is de outreach. Met andere woorden: het opzoeken, beoordelen, benaderen van websites die interessant zijn om over jouw product of dienst een artikel te publiceren en uiteraard te linken. Methodes die hiervoor geschikt zijn:

Afhankelijk van jouw markt van en jouw profilering, daarbij ook het beschikbare budget, past uiteraard de ene methode iets beter dan de andere. 

Ik analyseer al deze websites en beoordeel ze op relevantie, autoriteit en betrouwbaarheid. 

Het belangrijkste is om de focus op jouw belangrijkste keywords te hebben. Daarbij maak ik gebruik van ‘anchors‘. Heel simpel gezegd is dit het daadwerkelijke woord wat de link is naar jouw website. Deze ligt altijd in lijn met jouw belangrijkste keywords. Ben jij bijvoorbeeld een restaurant in Amsterdam dan link ik het woord “Restaurant Amsterdam” naar jouw website in bijvoorbeeld een artikel of persbericht. 

Linkbuilding

Monitoring en strategie

Doorlopend monitoren we de voortgang naar onze doelposities en bepalen we het eventuele bijsturen van de strategie. Moeten we de outreach bijsturen? Zijn er andere optimalisatie die ons van nut kunnen zijn? Kunnen we een focuszoekwoord vervangen – uiteraard blijven monitoren – en doorschakelen naar een volgend zoekwoord? Dit zijn zaken waarin ik adviseer en met jou afstem welke route we het beste kunnen doorlopen. Jou input is hier in belangrijk. Misschien haal je bepaalde productgroepen uit het assortiment of heb je juist een betere voorraadpositie of marge. Ook dit kan waardevolle input zijn om over te schakelen naar een andere focus. 

 

Freelance SEO Specialist

Mijn naam is Frank van Buiten en ik word graag jouw freelance SEO specialistSamen zoeken we uit wat het beste bij je past en wat op lange termijn gezond en realistisch haalbaar is.

Zullen we kennis maken?

Frank-Outside-Digital-1536x2048-1
Kennis en nieuws

Blogs

Kennis maken?

Outside Digital logo beeldmerk

Hoi! Leuk dat je mijn website bezoekt. Ik gebruik cookies om voor jou de beste ervaring te creëren. Verder doe ik er niks spannends mee.