SEO Diensten

Diensten

Wat kan ik voor je betekenen?

SEO Strategie

Online Strategie

Samen bepalen we jouw SEO strategie

SEO techniek

SEO techniek

Kijk jij wel eens onder de motorkap van jouw website?

Linkbuilding

Linkbuilding

Autoriteit en gericht jouw keywords omhoog

Contentmarketing

Content

Laat de wereld zien wie je bent

Site migratie

Site migratie

Ga je over naar een nieuwe website of domein? Hou rekening met SEO

Opleiding en coaching

SEO Academy

Wil jij de fijne kneepjes van SEO leren?

Kennis maken?

Mijn naam is Frank van Buiten en ik word graag jouw freelance SEO specialist. Samen zoeken we uit wat het beste bij je past en wat op lange termijn gezond en realistisch haalbaar is.

Telephone

Bel me

+31(0)6 472 583 23

Email

Mail me

frank@outsidedigital.nl

Whatsapp

App me

+31(0)6 472 583 23

coffee icon

Wat is SEO?

Anno 1998, de oprichting van zoekmachine Google. Oprichters Larry Page en Sergey Brin ontwikkelen een algoritme om websites in de juiste volgorde in hun zoekmachine te tonen. Uiteraard gingen veel marketeers en website eigenaren op zoek naar een manier om bovenaan deze zoekmachine te komen. De geboorte van zoekmachine optimalisatie was daarmee een feit. Toentertijd was het een stuk simplistischer dan nu. Je kon door zoveel mogelijk links van willekeurige websites naar jouw website te krijgen al heel snel bovenaan komen. We maken een sprong naar het heden en zoekmachine optimalisatie, oftwel SEO, ziet er heel anders uit.

Zoekmachine optimalisatie, draait nu om het verhogen van de vindbaarheid van jouw website. Met SEO verhoog je zowel de kwantiteit als de kwaliteit van het verkeer naar je website. Zoekmachine optimalisatie wordt in de basis onderverdeeld over drie disciplines: SEO TechniekContent en Links

Hoewel de drie disciplines compleet van elkaar verschillen, is de sleutel tot succes het vinden van de synergie. De van oudsher compleet verschillende disciplines zitten inmiddels zo in elkaar verweven dat je ze ook nauwelijks nog los van elkaar kunt zien.

De voordelen van SEO

  • Gratis bezoekers
  • Verhoog rendement van alle kanalen
  • Focus op alle zoekmachines
  • Langdurig rendement

SEO – Gratis bezoekers

Het primaire doel van SEO is de organische vindbaarheid van jouw website verhogen. Dit doen we door jouw positie in zoekresultaten op specifieke zoekwoorden (voor jouw bedrijf belangrijk) te verhogen. De organische posities welteverstaan, dus niet de advertenties. Bezoekers die via deze zoekresultaten jouw website bezoeken zijn voor jou gratis, i.t.t. tot ads waar je per bezoeker voor betaald. Een hoge organische positie kan je dus ontzettend veel rendement opleveren!

Focus op alle zoekmachines

We hebben het vaak over Google, en terecht, maar er is meer dan alleen deze zoekmachine gigant. Ook zoekmachines als Bing, Yahoo en DuckDuckGo kunnen je waardevolle klanten opleveren.

In grote lijnen werkt SEO voor de verschillende zoekmachines hetzelfde. Het voordeel met een goede optimalisatie is dat je dus automatisch ook op deze de focus legt. 

SEO – Verhoogd rendement van alle kanalen

SEO verhoogd het rendement van al jouw online kanalen. Het Google algoritme draait om het E.A.T. principe, oftewel: Expertise, Authority, Trustworthiness. Mits goed uitgevoerd, zorgt dit niet alleen voor hogere organische posities, maar ook een beter rendement uit je advertentie campagnes of social kanalen. 

Langdurig rendement

Wanneer je je Advertentie campagne uitzet, krijg je ook gelijk geen bezoekers meer. Zo werkt het met SEO niet. Werkzaamheden die je nu uitvoert hebben een zeer langdurig effect. 

De nadelen van SEO

  • Duurt lang voordat SEO rendabel is
  • Google algoritme is een black box
  • Uiteenlopende specialismen

Duurt lang voordat SEO rendabel is

Het duurt relatief lang voordat SEO echt rendabel is. Zeker wanneer je jouw website net gelanceerd hebt, of eigenlijk er nooit veel aan gedaan hebt, is de aanloop lang. Uiteraard zijn er processen als linkbuilding waarmee je dit kunt versnellen. Maar organische vindbaarheid en zichtbaarheid is nog steeds een proces wat moet groeien. 

Heb dus geduld! Want het is het waard. 

Google algoritme is een black box

Het Google algoritme, wat de volgorde van zoekresultaten bepaald, bestaat uit een paar honderd factoren. Hoewel we door ervaring veel in kunnen schatten, weten we niet 100% zeker welke factoren er precies in zitten en hoeveel iedere factor weegt. 

Wat SEO ook nog eens moeilijker maakt is dat het land/regio waarin jouw doelgroep zich bevindt, of zelfs de markt/niche van invloed is. 

Uiteenlopende specialismen

De drie hoofdgebieden van SEO, techniek, content en links, zijn al dusdanig uiteenlopend. Content, links en techniek raken daarbij met iedere verandering in het Google algoritme meer in elkaar vervlochten. Content wordt steeds belangrijker bij een goede linkbuilding strategie. En een goede SEO landingspagina of blog bevat steeds meer technische optimalisaties.