Een conversiepercentage is het percentage websitebezoekers dat een gewenste actie onderneemt, zoals het aanmelden voor een nieuwsbrief, het invullen van een contactformulier of het doen van een aankoop. Conversiepercentages variëren sterk, afhankelijk van uw bedrijf en uw branche. De meeste e-commerce websites hebben echter een conversiepercentage van 2-3%. Als uw website niet aan deze benchmark voldoet, moet u wellicht het ontwerp en de kopij van uw website herzien om te zien waar veranderingen kunnen worden aangebracht om de conversie te verbeteren. Enkele veelgebruikte technieken om de conversie te verhogen zijn het toevoegen van vertrouwenszegels, het gebruik van overtuigende teksten en het vereenvoudigen van het afrekenproces. Daarnaast kan het optimaliseren van uw website voor zoekmachines helpen het verkeer naar uw site te vergroten, wat kan leiden tot meer conversies.
Outside Digital logo beeldmerk

Hoi! Leuk dat je mijn website bezoekt. Ik gebruik cookies om voor jou de beste ervaring te creëren. Verder doe ik er niks spannends mee.