Contentmarketing

Contentmarketing

Vaak wordt met contentmarketing de focus gelegd op branding, oftewel het verhogen van je merkbekendheid. Het nadeel hiermee is dat je jouw doelgroep voornamelijk aanspreekt in het begin van de marketing funnel waarbij een directe sale vaak nog ver weg is.

Contentmarketing kan echter veel meer dan alleen deze benadering. 

Contentmarketing, Jouw verhaal aan jouw doelgroep

 

Content draait om jouw verhaal en het overbrengen aan jouw specifieke doelgroep, in welke fase van haar klantreis deze zich ook bevindt. En dit kan op verschillende manieren, denk daarbij aan:

  • Blogs
  • SEO teksten
  • Afbeeldingen
  • Video’s
  • Infograpics
  • Productteksten
  • Banners
  • Social media posts
  • Call-to-actions
  • Usp’s
  • etc.

Content beslaat alles wat je publiceert, zowel on- als offline.

En met een gedegen contentmarketing strategie renderen al jouw kanalen beter. Of je nu meer de focus legt op adverteren, zoekmachine optimalisatie of social media.

Contentmarketing
Contentstrategie

Marketing strategie

 

Contentmarketing begint met een gedegen strategie. Jouw doelgroep en de klantreis deze doormaakt staat daarbij centraal. Vervolgens selecteer je de kanalen die het meest geschikt zijn om jouw doelgroep te bereiken in iedere fase van deze klantreis. Ga je de focus leggen op Search Ads en/of Google shopping? Is social media meer geschikt? Of is een hogere organische vindbaarheid met SEO de beste route? Contentmarketing draait allemaal om het beste rendement te halen uit deze kanalen.

Contentstrategie

Benieuwd wat ik voor je kan betekenen?

Neem dan gerust contact met me op om vrijblijvend een afspraak te maken.

Blijf op de hoogte

Robots.txt guide

Google past site-titles in de zoekresultaten aan

De 301, hét geheime wapen in het SEO arsenaal

Wil jij ook weten wat ik voor jou kan betekenen op het gebied van Contentmarketing? Ik vertel je graag vrijblijvend meer. Neem gerust contact op voor een afspraak.