Content

Vaak wordt SEO gezien als een technisch geheel wat draait om keywords, links en wat html code. Maar het is veel meer dan dat. SEO is een organisch geheel wat de wat de expertise van een organisatie kenbaar maakt en vertaald aan haar beoogde doelgroep. SEO Content is daar een belangrijk onderdeel van.

Contentmarketing omvat alle vormen van marketing waarbij “content” wordt gecreëerd en verspreid. Deze inhoud kan tekst of audiovisuele inhoud zijn, van nieuws- en blogposts tot casestudy’s en handleidingen of video’s en infographics. En alles heeft in meer of mindere mate invloed op de vindbaarheid van jouw website en merk. Alle vormen van content kun je dus ook specifiek optimaliseren voor zoekmachines, wat weer gunstig is voor de vindbaarheid van jouw website, andere kanalen en jouw merk. 

1. Doelen

We gaan altijd eerst een kijken naar jouw doelen. Welke producten en diensten hebben prioriteit en wat wil je bereiken.

2. Analyse huidige situatie

Hoe ziet je huidige situatie eruit? Is er nog iets wat we aan de techniek moeten verbeteren?

3. Onderhoud

We optimaliseren de punten uit de analyse.

4. Keywordresearch

Ik zoek uit naar welke keywords jouw beoogde doelgroep zoekt.

5. Contentsetup

We structureren de keywords zodat we een logische opzet voor jouw SEO content hebben.

6. Copywriting

Dan is het schrijven geblazen, dit kan ik voor je doen. Heb je zelf een schrijver tot je beschikking? Geen probleem, die kan ik begeleiden.

7. Feedback

Het bekende 4 ogen principe. Twee mensen zien meer dan één.

8. Publicatie

Bij het publiceren optimaliseren we meteen de meta-titles, -descriptions en interne linkbuilding.

10. Indexatie

Vervolgens push ik de pagina’s direct oor een snelle indexatie in Google.

Next: Linkbuilding

Om de nieuwe content en pagina’s van extra autoriteit te voorzien is het aan te raden dit op te volgen met linkbuilding.

Waarom SEO-content king is

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een essentieel onderdeel van elke digitale marketing strategie. Het is het proces van het optimaliseren van je website zodat hij hoger verschijnt in de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s). Maar wat veel mensen zich niet realiseren is dat SEO niet alleen gaat over hoger scoren; het gaat ook over het maken van boeiende, relevante content die aanslaat bij je doelgroep. Met andere woorden, SEO content is king.

Waarom SEO content belangrijk is

Wanneer mensen online naar iets zoeken, zijn ze op zoek naar antwoorden op hun vragen of oplossingen voor hun problemen. Het doel van SEO-content is om die antwoorden te geven. Dit betekent dat je inhoud moet maken die zowel relevant als boeiend is. Hier zijn een paar manieren om ervoor te zorgen dat je inhoud aan deze criteria voldoet.

Gebruik keywords strategisch

Keywords zijn losse woorden of zinnen die mensen gebruiken als ze online naar informatie zoeken. Als je wilt dat je content hoog scoort op SERP’s, dan moet je keywords op strategische plaatsen in je tekst opnemen. Maar overdrijf het niet; te veel keywords kunnen je ranking schaden. Richt je in plaats daarvan op het maken van SEO content van hoge kwaliteit en voeg daarna de juiste keywords toe.

Houd het fris

Zoekmachines houden van verse, actuele content , dus zorg ervoor dat je je website regelmatig bijwerkt met nieuwe en relevante informatie. Houd in gedachten dat verouderde of irrelevante informatie je ranking op SERP’s juist negatief kan beïnvloeden, dus streef er altijd naar om actuele, accurate content te creëren.

Zorg dat het deelbaar is

3) Zorg dat het deelbaar is – Behalve dat je ervoor moet zorgen dat je content geoptimaliseerd is voor zoekmachines, moet je er ook voor zorgen dat het gemakkelijk is voor lezers om te delen op social media sites als Facebook en Twitter. Dit zal helpen de zichtbaarheid te vergroten en meer potentiële klanten naar je website of blog te trekken.

Topical authority

Oftewel: authoriteit en expertise over een bepaald onderwerp. Zorg ervoor dat je alle facetten van een bepaald onderwerp beschrijft en laat aan jouw bezoekers en (net zo belangrijk) zoekmachines zien dat je een absolute expert bent over jouw onderwerp.

SEO-inhoud is een integraal onderdeel van elke digitale marketingstrategie, omdat het helpt verkeer naar websites te leiden door kwaliteitsinformatie en antwoorden op vragen van mensen te geven. Door trefwoorden strategisch te gebruiken, de inhoud vers en actueel te houden, en ervoor te zorgen dat het gemakkelijk is voor lezers om te delen op sociale media sites, kun je ervoor zorgen dat je site hoger scoort in SERP’s terwijl je ook waardevolle informatie biedt aan potentiële klanten. Dus onthoud: Als het gaat om digitale marketing is SEO-content echt koning!

Kennis maken?

Mijn naam is Frank van Buiten en ik word graag jouw freelance SEO specialist. Samen zoeken we uit wat het beste bij je past en wat op lange termijn gezond en realistisch haalbaar is.

Telephone

Bel me

+31(0)6 472 583 23

Email

Mail me

frank@outsidedigital.nl

Whatsapp

App me

+31(0)6 472 583 23

coffee icon

Kennis

Diensten

Wat kan ik voor je betekenen?

SEO Strategie

Online Strategie

Samen bepalen we jouw SEO strategie

SEO techniek

SEO techniek

Kijk jij wel eens onder de motorkap van jouw website?

Linkbuilding

Linkbuilding

Autoriteit en gericht jouw keywords omhoog

Contentmarketing

Content

Laat de wereld zien wie je bent

Site migratie

Site migratie

Ga je over naar een nieuwe website of domein? Hou rekening met SEO

Opleiding en coaching

SEO Academy

Wil jij de fijne kneepjes van SEO leren?